Kao što je za svaki proizvod ili uslugu od presudne važnosti da ima fokusiranu strategiju koja će ih pozicionirati na tržištu kao uspešan brend, tako je u današnjem svijetu brendiranje regiona, države ili nacije jedna od osnovnih komunikacionih stvaki kako bi određena geografska odrednica zauzela željeno mesto na kulturno-ekonomskoj mapi sveta.
Kroz odgovarajuću strategiju svaki region je u mogućnosti da postigne ili uveća poznatost, ali i da promeni sliku o sebi, da privuče investicije, projekte i turiste, koji će doprineti njenom daljem razvoju.
Brendiranje lokaliteta obuhvata skup aktivnosti usmerenih na kreiranju svesti, kao i poželjne slike i reputacije, koje najčešće mogu biti usmerene prema potencijalnim turistima, investitorima i poslovnim ljudima, a koje predstavljaju stratešku osnovu za sve dalje marketing aktivnosti u okviru lokaliteta. Zbog izuzetnih referenci, poslednjih godina smo više puta angažovani u razvoju brenda prestižnih turističkih lokaliteta u Republici Hrvatskoj, kao što su Starogradsko polje na ostrvu Hvaru ili Cetinska Krajina u splitsko-dalmatinskoj županiji.
CASE STUDY Cetinska krajina
Projektni zadatak: Izrada projekta Strategije brendiranja Cetinske krajine s vizealnim identitetom Cetinske krajine
Cetinska krajina je geografsko područje definisano gornjim tokom reke Cetine, u delu u kojoj reka nije plovna. Prirodne lepote reke Cetine i Dinarskih planina daju ogromne mogućnosti za razvoj turizma. Glavne turističke manifestacije Cetinske krajine jesu Sinjska Alka i Čudotvorna Gospa Sinjska. No i pored ogormnog potencijala, većina turista koji gravitiraju oko ovog područja provode večinu svog vremena na dalmatinskoj obali i sporadično posećuju Cetinsku krajinu.
Danas, u svetu visoko razvijene tehnologije koja svakim danom postaje sve više deo naše svakodnevice, u svetu konstatnih inovacija i promena, super-brze i intezivne komunikacije, unapređenih mehanizama zabave – i u svetu gde je svest o društvenoj odgovornosti veća nego ikada, potrebno je pronaći pravi, delotvoran i efikasan način da region Cetinske Krajine „iskoči iz mase“, privuče pažnju ciljnih grupa i prenese im željenu poruku.
Strategija koja je pretočena i u operativni i izvodljiv plan je ostvarila sledeće ciljeve:
- Diferencijacija destinacije u odnosu na druge destinacije u blizini
- Kreiranje svesti o destinaciji
- Stvaranje pozitivnog imidža destinacije
- Stvaranje jakog identiteta brenda.
Projekat je realizovan tokom 2018. godine.