Direktor naše agencije, Stefan Ivanović je bio je učesnik i govornik na međunarodnoj konferenciji Macedonia2025, koja je najznačajniji poslovni skup u ovoj zemlji. Konferencija je posvećena oblikovanju budućnosti i davanju usmerenja za razvoj Severne Makedonije.
Ovogodišnji skup Macedonia 2025 otvorio je Predsednik Republike Severne Makedonije Stevo Pendarovski, a govornici su bili članovi Vlade, najznačajniji privrednici i eksperti iz celog sveta, koji su prenosili svoja iskustva učesnicima skupa. Ove godine, zbog pandemije Covid-19, Samit je organizovan kao jednodnevni hibridni događaj.
Stefan Ivanović, direktor ePlus Marketing Centra iz Beograda je govorio u delu diskusije Highlighting Regional Success Stories i izneo je svoja inspirativna iskustva iz poslovanja u CEE regionu, koji obuhvata ex-Yu prostor, kao i Grčku, Bugarsku i Rumuniju. Tokom korporativne karijere u velikim međunarodnim kompanijama, Ivanović je, osim u Srbiji, živeo i radio u vodećim internacionalnim kompanijama u Skoplju, Sofiji i Bukureštu i spada u poznavaoce regionalnih i međunarodnih prilika posebno u oblasti marketinga i prodaje.
„Da biste uspeli u svom regionalnom poduhvatu, morate da krenete, da pokušate. Ne uzimajte zdravo za gotovo mišljenja onih koji nisu ni probali. Ako imate dobar proizvod ili uslugu, prvi korak je da otvorite vrata. Nisu svi proizvodi digitalni i ne mogu svi proizvodi da nastupaju globalno, kao na primer mobilne aplikacije. Za kompanije koje prodaju fizičke proizvode, neophodan je fokus na određena tržišta, zbog logističkih i administrativnih zahteva. Zbog toga, osnovni preduslov za uspeh jeste odlično poznavanje tržišta, odnosno upoznavanje i uspostavljanje empatijskog odnosa sa lokalnim potrošačem; kao i kreiranje i vođenje motivisanog tima na lokalnom tržištu.
Izazovi na koje se nailazi u međunarodnom poslovanju jesu brojni, ali su i uspesi koji se postižu značajni. U komunikacionom smislu imaćete slične probleme kao i na domaćem tržištu: rešavanje brend arhitekture – važna odluka je pod kojim brend(ovima) ćete nastupati. Nedostatak pažnje i poverenja u oglasne poruke, kao i sve veća zahtevnost potrošača predstavljaju velike izazove koje treba rešavati sa stručnjacima za te oblasti. Današnjeg potrošača je sve teže impresionirati. Zbog toga je važno da imate partnere koji će vam pomoći da savladate izazove i otključaju vam put ka uspehu“ – rekao je Ivanović u okviru svog izlaganja.