Tržište, ciljna grupa i Customer Experience (CX)

Pre nego što lansiramo proizvod ili krenemo na tržište, treba da saznamo važne stvari o tržištu, ciljnim grupama i CX-u:

  • TRŽIŠTE, odnosno definisanje na kom tržištu želimo da nastupimo. Postoje različiti načini segmentacije tržišta, odnosno grupisanje manjih delova tržišta koji imaju iste karakteristike. Neki noviji koncepti čak i osporavaju segmentisanje tržišta i predlažu dijametralno suprotne prisupe definisanju tržišta i načina kako mu pristupati;
  • CILJNA GRUPA, odnosno dubinsko razumevanje potreba i želja pripadnika tržišta na kome želimo da nastupimo. Pri tom, postoji suštinska razlika u tome da li se obraćamo kupcu (oni koji kupuju) ili potrošalu/korisniku (oni koji koriste/troše proizvod ili uslugu). Svako može biti u obe ove uloge, zavisno od faze u ciklusu kupovine u kom se nalazi. Da bismo došli do razumevanja potreba i želja ciljne grupe, neophodno je da dodjemo do uvida (insights), odnosno dubinskog i neočiglednog znanja o kupcima, potrošačima ili korisnicima.
  • CX ili CUSTOMER EXPERIENCE ili iskustvo kupaca je nešto čime može da se upravlja. Da bismo njime upravljali, treba da uočimo sve tačke na kojima se iskustvo kreira, odnosno na kojima ga nema a moglo bi ga biti. Kada uočimo sve bitne tačke, treba da isporučimo besprekorno ili barem pozitivno iskustvo u svim tačkama dodira brenda sa ciljnom grupom.

Trening modul Tržište, ciljna grupa i CX

Trening modul Tržište, ciljna grupa i Customer Experience (CX) je verovatno najvažniji modul u okviru trening programa o nastupima na tržištu. Kako god bile organizovane naše aktivnosti i bilo koji kanal prodaje da koristimo, poslednju i presudnu odluku o svom našim prodajnim naporima na kraju donosi jedna osoba. To osoba je centar tržišnog univerzuma: kupac. Trening modul „Tržište, ciljna grupa i Customer Experience (CX)“ nudi ključna znanja neophodna za uspešan nastup na tržištu..

Što bolje poznajete ponašanje kupca, imate više šansi da kreirate uspešne strategije i aktivnosti za prodaju. U ovom modulu saznajte kako da upoznate tržište, ciljne grupe i kako da kreirate relvantni CX.

Saznaćete da li je tačna izreka da je kupac uvek u pravu; kako da saznamo istinu o njim i šta da radimo da pridobijemo nove kupce.

Trening program „Upravljanje asortimanom“ u okviru kog je i modul „Tržište, ciljna grupa i CX“

Teme trening modula Tržište, ciljna grupa i Customer Experience (CX)

Znanja koja stičemo kroz ovaj modul nam pomažu da identifikujemo prave kupce za naše proizvode / usluge i kako možemo da vršimo uticaj na njih u trenucima koji utiču na njihovu odluku o kupovini. Teme koje orbađujemo na ovom trening modulu su:

  • Definisanje glavnih pojmova iz ove oblasti: tržište, iskustvo, brend, lojalnost – i njihov uticaj na ponašanje potrošača i kupaca
  • Metodologije za prikupljanje podataka o ciljnoj grupi i tržištu
  • Segmentacija tržišta (metode) i targetiranje
  • VALS model segmentacije
  • Kako brendovi rastu i da li treba jačati lojalnost ili privlačiti nove kupce
  • Izračunavanje veličine i procena atraktivnosti tržišta
  • Definisanje ciljne grupe
  • Profilisanje kupca – Customer Persona
  • Donošenje odluke o kupovni i shopper marketing
  • Brand Touchpoints – tačke na kojima može da se utiče na potrošača / kupca / korisnika
  • Customer Journey – proces odnošenja odluke o kupovini: od trentutka kada potrošač prepozna neku potrebu, preko razmatranja, kupovine i korišćenja, koje dalje ponovo pokreće proces prepoznavanjem potrebe
  • Uticaji na kupce tokom Customer Journey-a
  • Customer Journey u e-commercu
  • Aakerovih 5 preporuka za poboljšanje CX-a (iskustva kupovine)

Kome je namenjen ovaj trening modul?

Trening modul  „Tržište, ciljna grupa i Customer Experience (CX)“ je jedan od ključnih modula treninga programa koji se bave nastupom na konkurentna tržišta.

Ovaj trening modul je namenjen profesionalcima koji su okrenuti ka tržištu, kupcu, potrošaču, korisniku, klijentu. U zavisnosti od sistematizacije, to su ljudi sa sledećim zvanjima:

  • Category menadžeri
  • Marketing i brend menadžeri
  • Menadžeri u prodaji
  • Product menadžeri
  • PL menadžeri u maloprodajnim kompanijama
  • Svi profesionalci koji su orijentisani ka tržištu
  • Ambiciozni preduzetnici

Na modulu se uče sva obavezna znanja neophodna za vrhunske rezultate. Kroz naše treninge učite zanat, koji se ne  može naučiti kroz formalno obrazovanje, već samo i isključivo kroz praksu. Nema potrebe da učite na greškama, jer su oni koji su pravili – i greške i velika dostignuća – spremi da svoja znanja podele sa polaznicima ovog programa.

Cene i pogodnosti

Ukoliko želite detaljnje informacije o ovom trening modulu, zakazivanje inhouse treninga u vašoj kompaniji, informacije o ceni i pogodnostima, kliknite na donje dugme:

Molimo vas da nas kontaktirate za više informacija:

e-mail: office@eplus.rs

Telefon: 061 189 1080

Druge treninge koje organizujemo, pogledajte OVDE.